یکشنبه ۰۵ فروردین ۰۳

بازاریابی محتوایی چیست؟

۲,۸۳۵ بازديد

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی با اطلاعات سروکار دارد.

این نوع از بازاریابیِ کسب‌و‌کار یا برند می‌کوشد تا با به‌اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی، سرگرم‌کننده یا آگاهی‌بخش، به خوانندگان کمک کوچکی کند. نتیجه این کار می‌تواند در قالب تغییر رفتار مخاطبان و یا آن‌گونه که بازاریابان مایلند، به شکل تصمیم‌گیری برای خرید خود را نشان دهد. در حقیقت در این نوع بازاریابی، مردم را به خرید مجبور نمی‌کنیم؛ بلکه به آنها کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند و شاید بهترین تصمیم آنها در این میان، خریداری از ما باشد.

به تعریفی که «مؤسسه‌ی بازاریابی محتوایی» (Content Marketing Institute) ارائه داده است، توجه کنید:

«هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگهداری مشتریان به‌وسیله‌ی تولید و سازماندهی محتوای ارزشمند و مناسب به نیتِ تغییر یا تقویت رفتار مشتری است. این نوع بازاریابی، فرایندی مستمر است که در راهبرد کلی بازاریابی شما به بهترین نحو جای می‌گیرد و بر مالکیت رسانه متمرکز است نه اجاره‌ی‌ آن.»

در سال ۲۰۱۶، تعداد اندکی از کسب‌وکارها به نیروی معجزه‌آسای بازاریابی محتوایی تردید داشتند؛ اما واقعیت آن است که تنها معدودی از شرکت‌ها از این نوع بازاریابی، با مهارت و تخصصی که واقعا نیازمند آن است، بهره می‌گیرند.

این راهنما، به شما نشان خواهد داد که چگونه می‌توانید برند خود را پیروزمندانه تبلیغ و ترویج کنید و مشتریان باکیفیت‌تری دریافت کنید و روابط میان خود و مشتری را از طریق بازاریابی محتوایی ارتقا دهید.

بهترین تکنیک های بازاریابی محتوا چیست؟

اولین و مهمترین سوال این است؛ بازاریابی محتوا را چگونه انجام دهیم؟ و پاسخ به آن بسیار ساده است؛ با تولید محتوای اختصاصی. تولید محتوای غنی، سوال برانگیز و جذاب میتواند خشتی محکم برای ساخت دیوار سئو باشد. در ادامه رایج ترین و موفق ترین روش های بازاریابی محتوا را با هم بررسی میکنیم.

1- بازاریابی محتوا بوسیله وبلاگ نویسی

محبوب ترین روش بازاریابی محتوا در چند سال اخیر وبلاگ نویسی بوده است. فروشگاه های اینترنتی، شرکت های صنعتی و ارایه دهندگان خدمات از این فرصت به خوبی بهره برده اند. همچنین وبلاگ نویسی برای برخی به راهی مستقیم برای کسب درآمد تبدیل شده است. یک وبلاگ قدرتمند میتواند شما را به لیدر بازار تبدیل کند. بخش مقالات و آموزش سئو وبسیما را میتوان نمونه ای موفق از بکارگیری تکنیک بازاریابی محتوا دانست.

سه نکته کلیدی در بازاریابی محتوا بوسیله وبلاگ نویسی:

  1. تعداد کلمات و مقالات هدف نیست. مهم تمرکز بر موضوعی مشخص و چگالی بالا در یک موضوع است.
  2. متفاوت باشید، بهتر است بگوییم خودتان باشید!
  3. استراتژی مشخصی در انتخاب موضوع و تولید محتوا داشته باشید.

از نمونه های موفق در زمینه وبلاگ نویسی میتوان به سایت همیار وردپرس که به صورت تخصصی در زمینه آموزش وردپرس فعالیت میکند اشاره کرد. همچنین وبسایتی مانند سوخت جت که موفق شده با هدف گذاری روی فضایی پرمخاطب و البته کم رقابت به درآمدزایی مناسبی دست یابد.

اگر علاقه دارین بهترین تکنیک های بازاریابی محتوا را بشناسید به سایت http://tehronline.com/create-content سر بزنید.

اهمیت بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا مهم است نه فقط به این دلیل که برای ایجاد اعتماد، رهبری و رشد اعتماد در مشتری به کار می‌رود. بلکه به این دلیل است که از طرف مصرف‌کننده می‌تواند به یک عادت روزمره در زندگی تبدیل شود. این موضوع تاثیر زیادی در رشد سرمایه و پیشرفت آن برند یا کسب‌وکار دارد. قرن 21 ام را میتوان قرن رقابت کسب و کار با سرعت بالا دانست و بازاریابی به شیوه های قدیم، کسب و کارتان را عقب می اندازد.

اهداف بازاریابی محتوا

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش آگاهی در مورد محصولات و خدمات
  • افزایش تعداد موقعیت‌های فروش بالقوه
  • ایجاد وفاداری در مخاطبان
  • افزایش فروش
  • مخاطبان مشتاق
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.