دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

مزایای کارت pvc

آهنگ های عروسی

مزایای کارت pvc

۲,۶۸۴ بازديد

کارت پی وی سی نوعی کارت پلاستیکی فشرده است که از ماده ای با دوام به نام پلی وینیل کلراید با نام اختصاری PVC ساخته شده است.

چاپ کارت pvc

این ماده، پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است و می توان آن را به عنوان یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی معرفی نمود. به دلیل خواص و ویژگی هایی که این ماده ارزشمند دارد از آن برای تولید کارت پی وی سی استفاده می شود.

از ویژگی های بارز این کارت ها می توان به مقاومت در برابر خم شدن، شکستن، ساییدگی، ضد آب بودن و همچنین آسیب ناپذیری در برابر حرارت و فشار اشاره نمود. دیگر ویژگی هایی که موجب شده از این نوع کارت به جای کارت های مقوایی استفاده شود پایداری، انعطاف و تطبیق پذیری آن هاست.

چاپ کارت pvc در انواع مختلف و برای کاربردهای متنوعی قابل انجام می شود. این کارت ها در عین کیفیت و ماندگاری بالایی که دارند بسیار مقرون به صرفه هستند و می توان آن ها را کارتی برای تمامی نیازها معرفی نمود.

مزایای کارت pvc:

  • قابلیت انعطاف‏ پذیری بالا
  • دوام و ماندگاری بالا
  • امکان چاپ پی وی سی سیاه و سفید و رنگی
  • مقاوم در برابر سایش و شکستن
  • کیفیت چاپ بالا و نمایش رنگ ها به بهترین شکل ممکن
  • تنوع در طراحی و گرافیک
  • ضد فرسایش و مقاوم در مقابل تغییرات آب و هوایی
  • قابلیت چاپ به صورت تک رو و دورو
  • داشتن خاصیت ضد آب و ضد رطوبت بودن
  • قابلیت بازیافت 100%
  • قابلیت هوشمند سازی

 

انوع کارت pvc:

کارت های PVC در اشکال مختلفی وجود دارند به طوری که شما می توانید بر اساس ویژگی هایی که دارند و همچنین مطابق با نیازتان از آن ها استفاده نمایید که در این مقاله آشنایی با انواع کارت PVC به شکل کامل با آنها اشنا میشوید.. کارت های پی وی سی دارای مقاومت و طول عمر بالایی هستند و در کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. با یک انتخاب هوشمندانه انواع مختلف کارت های پی وی سی را برای هر کسب و کار و یا سازمانی استفاده کرد. به صورت کلی کارت های pvc در دو نوع ساده و هوشمند تولید می شوند که هم از لحاظ ظاهری و هم قابلیت هایی که دارند با یکدیگر تفاوت دارند. هر یک از این نوع کارت ها نیز در انواع مختلفی وجود دارند و ویژگی ها و کارایی منحصر به خود را دارند که باعث می شود هر کدام برای چاپ نوع خاصی از کارت ها به کار گرفته شوند.

  • کارت PVC ساده

 

  1. کارت PVC خام

کارت خام pvc با ضخامت های 300 میکرون، 500 میکرون، 760 میکرون و در رنگ های متنوعی نظیر کارت pvc سفید، کارت pvc مشکی، کارت pvc طلایی، کارت pvc نقره ای، کارت pvc آبی، کارت pvc قرمز، کارت pvc سبز و … تولید می شود. می توان از این کارت ها بر اساس نیاز و متناسب با سلیقه شخصی از هر رنگ و ضخامتی استفاده نمود.

 

  1. کارت PVC متالیک

کارت pvc متالیک نیز از انواع کارت های ساده محسوب می شود که ظاهر درخشان و براقی دارد و در رنگ های طلایی و نقره ای با ضخامت های 300، 500 و 760 میکرون ساخته می شود. استفاده از این نوع کارت، زیبایی و جلوه خاصی به کارت ها می دهد.

 

  1. کارت PVC شیشه ای

کارت PVC شیشه‌ ای نیز در دسته کارت های پی وی سی ساده قرار می گیرد و ظاهر آن به صورت طلقی یا پلاستیکی است. کارت های شیشه ای از جنس پی وی سی با ضخامت 500 یا 760 میکرون ساخته می شوند و سطحی نیمه شفاف و شیشه ای دارند. این نوع معمولا برای چاپ کارت ویزیت استفاده می شود و شکل و استایل شیک و منحصر به فرد آن افراد زیادی را به خود جذب می کند.

 

  • کارت pvc هوشمند

 

  1. کارت مایفر

کارت مایفر در دسته کارت های هوشمند غیر تماسی قرار می گیرد که حاوی یک تراشه هوشمند با قابلیت ذخیره سازی داده ها و یک آنتن مستطیل شکل است که دور تا دور کارت کشیده شده است. جهت خواندن اطلاعات ذخیره شده روی کارت های مایفر باید از دستگاه کارتخوان مایفر استفاده نمود. برای این منظور کافیست کارت هوشمند را در فاصله مشخصی از ریدر قرار داد تا از طریق امواج رادیویی انتقال اطلاعات انجام گیرد.

 

  1. کارت RO

کارت R/O نیز جزو کارت های هوشمند غیرتماسی به شمار می رود که دارای یک تراشه هوشمند و یک آنتن دایره ای شکل است. علاوه بر تفاوتی که در ظاهر آنتن این نوع کارت با کارت مایفر وجود دارد، اطلاعات ذخیره شده روی حافظه آن نیز به صورت فقط خواندنی است، یعنی فقط یکبار می توان اطلاعات را داخل حافظه آن ذخیره نمود. جهت خواندن اطلاعات ذخیره شده روی این کارت ها از ریدر RO استفاده می شود که با قرار گرفتن کارت در فاصله مشخصی از دستگاه این کار انجام می گیرد.

 

  1. کارت مغناطیسی

کارت مغناطیسی یا مگنت یکی دیگر از انواع کارت های هوشمند است که در دسته کارت های غیر تماسی قرار می گیرد. روی این کارت ها یک نوار مغناطیسی با قابلیت ذخیره سازی داده ها تعبیه شده است که برای خواندن آن ها باید از ریدر مگنت استفاده نمود. برای این منظور می بایست کارت مگنت را از قسمتی که نوار مغناطیسی روی آن قرار گرفته است درون دستگاه ریدر کشید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.